Biden se străduiește să transforme 'Bidenomics' într-un avantaj, nu într-un dezavantaj

Salariile sunt în creștere, inflația a încetinit și Casa Albă are un nou slogan. Cu toate acestea, notele slabe ale președintelui Biden privind economia îi fac pe democrați să se îngrijoreze.


Când un strigăt care îl critica pe președintele Biden s-a răspândit de la o cursă NASCAR la tricouri și autocolante pe parcursul a doi ani în America roșie, Casa Albă a reușit, probabil, una dintre cele mai pricepute tactici de mesajerie până în prezent. Agenții și aliații lui Biden au repachetat insulta "Let's Go Brandon" și au transformat-o în "Dark Brandon", un meme celebratoriu care îl înfățișează pe domnul Biden ca pe un fel de geniu omnipotent.


Acum, Casa Albă și campania lui Biden sunt cu câteva săptămâni într-o altă încercare de a prelua un termen derizoriu de dreapta pentru politicile economice ale lui Biden - dar nu merge la fel de bine. În luna iulie, colaboratorii au anunțat că președintele va candida pentru realegere pe baza virtuților "Bidenomics", reînsușindu-și cu mândrie termenul deghizat al dreptei pentru politicile economice ale domnului Biden.



Până acum, jocul nu pare să funcționeze. Chiar dacă domnul Biden conduce o economie puternică din toate punctele de vedere - una care pare să evite recesiunea pe care mulți o temeau - încă se luptă să convingă majoritatea țării de puterea stăpânirii sale economice. Salariile sunt în creștere, inflația a încetinit, dar creditul pentru președinte este în scurtă ofertă.


Un sondaj realizat în luna trecută de organizația democratică Navigator a arătat că 25% dintre americani susțin principalele acțiuni ale domnului Biden, cum ar fi Legea de Reducere a Inflației, dar totuși cred că președintele se descurcă prost în gestionarea economiei. Este un grup care tinde să fie disproporționat sub vârsta de 40 de ani și mai probabil să fie negri sau latino - alegători critici pentru victoriile democratice.


"Asta este ceea ce îi neliniștește pe toți democrații", a spus Patrick Gaspard, președintele Centrului pentru Progresul American.


Economiștii, sondajele și oficialii democrați au diverse explicații pentru faptul că alegătorii nu îi cred pe domnul Biden în ceea ce privește economia. Inflația rămâne ridicată, iar ratele dobânzilor au făcut dificilă cumpărarea de case. Există, de asemenea, dovezi că opiniile alegătorilor despre economie sunt formate atât de viziunile politice, cât și de experiențele personale.


Și apoi există refrenul obișnuit că oamenii nu știu despre succesele domnului Biden. Chiar și susținătorii domnului Biden spun că el și administrația sa au fost prea reticenți în promovarea recordului lor și ineficienți atunci când o fac.


"Nu am văzut niciodată o dezvoltare atât de mare între modul în care economia funcționează cu adevărat și rezultatele cheie ale sondajelor referitoare la ceea ce cred oamenii că se întâmplă", a spus Heidi Shierholz, președintele Institutului de Politică Economică, un think tank de stânga din Washington.


Vineri, domnul Biden a încercat încă odată o plimbare de victorie într-un discurs la Casa Albă, celebrând ultimul raport privind locurile de muncă, care nu a găsit semne ale unei recesiuni iminente și o ușoară creștere a ratei șomajului, pe măsură ce mai mulți oameni căutau locuri de muncă. Acreditând inima planului său economic, inclusiv investiția în infrastructură, producția de semiconductori și industriile legate de climă, împreună cu limitele la prețurile medicamentelor pentru insulină.


"Bidenomics", a declarat domnul Biden, "este despre investiții în America și investiții în americani."


Termenul de Bidenomics a apărut ca un termen peiorativ în mass-media conservatoare și a fost larg adoptat de rivalii domnului Biden. "Unul dintre cele mai importante probleme ale campaniei va fi cine poate să salveze țara noastră de la dezastrul arzător al Bidenomics", a spus fostul președinte Donald J. Trump într-un videoclip recent, "care va fi definit în continuare ca inflație, impozitare și eșecul supunerii."


Guvernatorul Ron DeSantis al Floridei și-a oferit definiția la o oprire recentă în campanie la Rock Rapids, Iowa. "Bidenomics este practic: aveți un standard de viață mai scăzut astfel încât să poată urma agenda ideologică a stângii", a spus el.


În spatele retoricii există unele dezbateri cu privire la faptul dacă economia va fi forța de conducere pe care a fost-o în alegerile prezidențiale trecute. Unii democrați susțin că rezistența partidului lor în alegerile legislative din anul trecut a arătat că lupta pentru drepturile la avort și influența lui Trump asupra republicanilor pot înfrânge preocupările mai pragmatice.


Casa Albă susține că performanța bună a democraților anul trecut este un semn că performanța electorală a domnului Biden nu este strâns legată strict de economie.


"Prin toate metricile, recordul său economic s-a îmbunătățit de atunci", a spus Andrew Bates, un purtător de cuvânt al Casei Albe.


Cu toate acestea, aproape toate reclamele campaniei domnului Biden din acest an vând recordul său economic. Anunțurile - care nu folosesc termenul de Bidenomics - prezintă politicile președintelui ca pe un lucru în desfășurare. "Toate lucrurile pentru care Biden s-a luptat să fie trecute au ajutat clasa de mijloc", spune un muncitor în construcții de la Milwaukee într-un anunț pe care campania l-a lansat săptămâna trecută.


"Nu este niciun secret că mulți americani se confruntă cu costurile de trai, și asta este o realitate care își pune amprenta asupra viziunilor lor despre economie în general", a spus Geoff Garin, un sondajist care efectuează sondaje pentru Comitetul Național Democrat.


Explicarea de ce politicile domnului Biden vor ajuta, a spus domnul Garin, "este ceea ce fac campaniile".


În această vară, domnul Biden a promovat "Bidenomics" la evenimente din toată țara, vorbind adesea în fabrici sau cu grupuri sindicale. Chiar și unii dintre liderii locali democrați și susținătorii din audiențe prietenoase au pus sub semnul întrebării dacă accentul său ar putea resonăm cu coaliția care l-a ales în 2020.


"Este Bidenomics ceea ce trebuie să vinzi?" a spus primarul Katie Rosenberg din Wausau, Wisconsin, după ce l-a văzut pe domnul Biden vorbind în Milwaukee în luna trecută. "Mă întreb doar de ce nu fac încă Build Back Better? A fost un slogan foarte bun. Bidenomics este doar un efort de a capitaliza negativitatea din jurul său."


Build Back Better, amestecul de politică economică, climatică și socială pe care domnul Biden a candidat în 2020, a fost o încapsulare la fel de lungă ca o etichetă de parbriz a ambițiilor domnului Biden ca președinte. Elemente semnificative au devenit lege, dar exercițiul de branding a eșuat, condamnat în parte de inflația în creștere.


Democrații au rebranduit legislația lor privind climatul ca Legea de Reducere a Inflației, chiar dacă legea avea puțină legătură cu inflația. Chiar și domnul Biden a spus recent că regreta numele, sugerând că promitea ceva ce legea nu a fost concepută să ofere.


Cu toate că rata inflației a încetinit, ea rămâne principalul factor care trage în jos aprobarea economică a domnului Biden, a spus Joanne Hsu, directorul Sondajelor pentru Consumatori de la Universitatea din Michigan.


"Noi urmărim oameni care au auzit vești negative despre inflație", a spus Dr. Hsu. "În ultimul an, acest număr a fost mult mai mare decât în anii '70 și '80, când inflația a fost mult mai rea."


Unul dintre temele apropiaților domnului Biden, asistenților și aliaților săi este să ceară timp. Economia se va îmbunătăți, mai multe persoane vor afla și vor înțelege ce înseamnă Bidenomics și creditul se va acumula la președinte, spun ei.


"Publicul va vedea din ce în ce mai mult șomajul scăzut și va deveni tot mai optimist cu privire la economie", a spus reprezentantul Robert Garcia din California, membru al consiliului național de avizare al campaniei lui Biden. "Dar înțeleg și că oamenilor le este foarte greu acum. Nu putem aștepta peste noapte ca oamenii să se simtă mai bine în legătură cu economia."


Pentru cei mai mulți americani, opiniile lor despre economie sunt legate direct de înclinațiile lor partizane - un fenomen care este deosebit de acut pentru republicanii. În 2016, înainte ca domnul Trump să preia funcția, doar 18% dintre republicani au considerat că economia era excelentă sau bună, potrivit unui sondaj al Pew Research. Până în februarie 2020, chiar înainte ca pandemia să închidă viața publică în America, 81% dintre republicani au spus că economia era excelentă sau bună.


Un sondaj realizat de Associated Press/NORC Center for Public Affairs Research în luna trecută a constatat că doar 8% dintre republicani, împreună cu 65% dintre democrați, au aprobat gestionarea economiei de către domnul Biden.


Simpatizanții domnului Biden spun că o parte din problema sa în ceea ce privește economia este reprezentată de lipsa dorinței de a-și promova aspectele pozitive din teama de a părea insensibil față de americani care se confruntă cu prețuri mai mari. Domnul Trump nu avea astfel de restricții, descriind economia ca fiind cea mai bună din istorie și invidia lumii. Utilizarea "Bidenomics" ca un cadru permite președintelui să preia economia, dar nu spune exact alegătorilor că economia este grozavă.


"Trump a ales oameni care erau probabil mai puțin experimentați în ceea ce privește formularea politicilor, dar unii dintre ei sunt destul de buni în a vorbi despre președinte", a spus Ben Harris, un fost oficial superior din Departamentul Trezoreriei în administrația Biden, care a jucat un rol principal în conturarea agendei Build Back Better în timpul campaniei din 2020. "Biden a adoptat o abordare mai modestă și mai umilă, și există șanse ca asta să se întoarcă să îl bântuie."


Jason Furman, care a fost președinte al Consiliului de Consultanță Economică în administrația Obama, a spus că în acea Casa Albă era o dezbatere regulată cu privire la cât de mult să se vândă publicului ideea că economia se îmbunătățește, chiar dacă oamenii nu simt asta în viața lor.


Acum el spune că este dificil pentru administrația Biden să ia tururi de victorie peste inflația care încetinește, deoarece salariile nu țin pasul, lăsând un muncitor obișnuit cu aproximativ 2.000 de dolari în urmă în comparație cu perioada anterioară pandemiei.


"Modul în care trebuie să gândiți asta este că oamenii erau într-un crater incredibil din cauza inflației și încă nu am ieșit complet din acel crater", a spus domnul Furman. "Faptul că ai protejat oamenii în vremuri rele înseamnă că vremurile bune nu par la fel de bune."


Sursa: "nytimes.com"

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche