Carlos Sainz obține pole-position în calificările ultra-strânse ale Marelui Premiu al Italiei

Carlos Sainz s-a impus la sfârșitul unei calificări palpitante pentru Marele Premiu al Italiei, reușind să-l depășească cu puțin pe pilotul Red Bull, Max Verstappen, și pe coechipierul său Charles Leclerc, pentru a-și asigura prima poziție pe grilă din acest sezon.


Sainz a fost în frunte după primele runde ale sesiunii Q3, dar îmbunătățirile aduse de Verstappen și Leclerc au însemnat că spaniolul a avut nevoie de un timp mai bun pentru a-și asigura pole-position-ul - 1m 20.294s, învingându-i cu puțin mai mult de o sutime de secundă.


Verstappen și Leclerc au trebuit să se mulțumească cu locurile secunde și trei, cu mai puțin de o zecime de secundă acoperind primele trei poziții, în timp ce George Russell de la Mercedes l-a depășit pe Sergio Perez de la Red Bull pentru locul "celor mai buni din restul" grilei.

Sursa Imagine "formula1.com"


Au existat unele îngrijorări pentru Ferrari mai devreme în sesiune, deoarece atât Sainz, cât și Leclerc au fost subiectul atenției pentru nerespectarea instrucțiunilor Directorului de Cursă referitoare la timpul maxim de tur, dar comisia a confirmat că nu va lua măsuri suplimentare exact în momentul încheierii sesiunii de calificare.


Alex Albon a reușit o altă calificare bună, obținând locul șase pentru Williams, în timp ce cuplul McLaren, Oscar Piastri și Lando Norris, l-au înconjurat pe Lewis Hamilton pe locurile șapte și nouă, iar Fernando Alonso de la Aston Martin a completat primele zece locuri pe grilă.


AlphaTauri a fost aproape de a ajunge în Q3 pe teren propriu, dar în cele din urmă a trebuit să se mulțumească cu locul 11 cu Yuki Tsunoda și locul 12 cu Liam Lawson, ultimul continuând să se apropie de coechipierul său după un început solid în cariera sa în F1 în Olanda.


Nico Hulkenberg a fost cel mai rapid dintre piloții Haas, obținând locul 13, cu Valtteri Bottas de la Alfa Romeo și Logan Sargeant de la Williams, care a făcut o greșeală costisitoare în ultimul său tur, ceilalți piloți eliminați în Q2.


Zhou Guanyu a ratat cu puțin un loc în Q2 la Alfa Romeo după ce a pierdut un timp din cauza limitelor de pistă, lăsându-l pe locul 16, în timp ce Alpine a continuat seria de evoluții surprinzătoare după un podium la Zandvoort cu o dublă eliminare în faza inițială a calificărilor - Pierre Gasly obținând locul 17 după ce coechipierul său Esteban Ocon a avut un moment sălbatic la chicanele Ascari.


Ultimele două locuri pe grilă pentru cursa de duminică au revenit echipei Haas, lui Kevin Magnussen și lui Lance Stroll de la Aston Martin, care a resimțit efectele absenței din sesiunea de antrenamente de vineri pentru a lăsa pilotul de rezervă Felipe Drugovich să conducă AMR23 și a sta în afara majorității sesiunii FP2 din cauza problemelor tehnice.


Așa s-a desfășurat calificarea:


Q1 - Verstappen conduce pe Albon în timp ce Alpine pierde ambele mașini

După ce Verstappen a fost în frunte în FP1, a fost Sainz care a stabilit ritmul pentru Ferrari în FP2 și FP3, pregătind o sesiune de calificare intrigantă care a inclus și elementul adăugat al alocării alternative a pneurilor de la Pirelli (ATA), forțând utilizarea pneurilor dure pentru Q1, a celor medii pentru Q2 și a celor moi pentru Q3.


Pe măsură ce Q1 a început, cu utilizarea anvelopelor dure, nu a durat mult timp până când toate cele 20 de mașini au ieșit pe pistă și au stabilit timpi de referință, cu Verstappen având o scurtă perioadă în frunte înainte de a-și pierde timpul inițial pentru depășirea limitelor de pistă la a doua curba Lesmo.


Cu mai multe tururi venind, Albon și mașina sa alunecoasă de la Williams au ajuns pe primul loc, cu câteva sutimi în fața lui Russell, în timp ce Perez, Sainz și Sargeant - sprijinind ritmul timpuriu al coechipierului său - au ocupat locurile patru și cinci pentru moment.


A fost dramă și în altă parte când Norris a fost aproape să se izbească de Ocon în apropierea Curbei Alboreto (fostă Parabolica), Alpine, care se deplasa mai lent, schimbând direcția chiar înainte de zona de frânare și forțând McLaren să ia măsuri de evitare.


Trecând cu vederea turul său șters - Alonso și Stroll au depășit, de asemenea, limitele pistei - Verstappen a urcat în fruntea clasamentului cu al doilea efort, realizând un timp de 1m 21.573s, în timp ce Perez a făcut unul-doi pentru Red Bull în fața celor două Ferrari.


Sesiunea lui Ocon s-a înrăutățit cu o derapaj înalt la ieșirea din chicanele Ascari, trecând printr-un șanț și forțându-l să se întoarcă în boxe pentru verificarea podelei - francezul fiind și el unul dintre cei care și-au pierdut un timp de tur și au stat în zona de eliminare alături de coechipierul Gasly, Piastri, Hulkenberg și Stroll.


Pe măsură ce ultimele tururi au venit, cu Red Bull rămânând în boxe, dar ceilalți 18 piloți se luptau pentru poziții pe pistă, nimeni nu a reușit să-l detroneze pe Verstappen, deși Albon a fost aproape atunci când a urcat pe locul doi, de la Leclerc, un Tsunoda, de asemenea, impresionant, și Perez.


Sargeant a reușit să califice ambele mașini Williams în mod sigur pe șase, în fața lui Sainz, Hamilton, Norris și Alonso, în timp ce debutanții Piastri și Lawson, alături de Russell, Bottas și Hulkenberg, au asigurat ultimele locuri în faza a doua a calificărilor.


Zhou a ratat la limită calificarea în Q2 la Alfa Romeo după ce i s-a anulat un tur, Alpine a suferit o dublă eliminare dureroasă în faza inițială - Pierre Gasly ocupând locul 17 după ce coechipierul său Esteban Ocon a avut un moment la chicanele Ascari.


Cele două locuri finale pe grilă pentru cursa de duminică au revenit lui Kevin Magnussen și lui Lance Stroll de la Aston Martin, care a resimțit efectele absenței din sesiunea de antrenamente de vineri pentru a lăsa pilotul de rezervă Felipe Drugovich să conducă AMR23 și pentru a sta în afara majorității sesiunii FP2 din cauza problemelor tehnice.


Eliminați: Zhou, Gasly, Ocon, Magnussen, Stroll


Q2 - Verstappen rămâne în frunte, dar Ferrari se apropie

Cu grila redusă, resetată pentru Q2, de data aceasta cu pneuri medii, Sainz, care a stabilit ritmul în sesiunea de antrenamente de vineri, și-a declarat intențiile atunci când a urcat pe locul 1 cu un timp de 1m 20.991s, înaintea lui Verstappen, coechipierului său Leclerc, lui Albon, mereu rapid, și lui Perez.


După primele runde, Hamilton, campion mondial de șapte ori, se afla în zona de eliminare pe locul 12, raportând că a fost blocat de Perez și că nu a avut "aderență" în drumul său către acea poziție, cu Hulkenberg, Lawson, Sargeant și Bottas alăturându-i în zona provizorie de eliminare.


Ultimele câteva minute au adus o altă serie de îmbunătățiri și s-au încheiat cu Verstappen conducând cu un timp de 1m 20.937s, doar câteva sutimi în fața lui Leclerc și Ferrari, cu coechipierul Perez pe locul patru și Albon rămânând în continuare în față pe locul cinci.


Piloții de la Mercedes, Hamilton și Russell, au avansat pe locurile șase și șapte respectiv, urmați la scurt timp de Piastri și Alonso, în timp ce Norris a sigilat ultimul loc Q3 în detrimentul piloților de la AlphaTauri, Tsunoda și Lawson.


Hulkenberg și Haas nu au putut merge mai departe de locul 13, cu Bottas și Sargeant cei mai lenti dintre piloții Q2 - pilotul american prezentând scuze pe radio pentru o greșeală la ultima curbă care l-a lăsat cu șapte zecimi în spatele coechipierului său Albon.


Eliminați: Tsunoda, Lawson, Hulkenberg, Bottas, Sargeant


Q3 - Sainz obține pole-position și îi înnebunește pe tifosi

După o scurtă pauză, cele 10 mașini rămase au revenit pe pistă pentru sesiunea de luptă pentru pole-position, cu unele evenimente timpurii în timp ce Verstappen a coborât două roți în pietriș la ieșirea din chicanele Variante della Roggia, lăsându-l în urma Ferrari după primele runde.


Sainz se afla pe prima poziție cu un timp de 1m 20.532s, cu trei sutimi în fața lui Leclerc, urmați de Verstappen, Russell, Albon și Perez, iar Norris, Piastri, Hamilton și Alonso completând un top 10 acoperit de puțin sub o secundă.


Un final senzațional al Q3 l-a văzut pe Leclerc, Verstappen și apoi Sainz să îmbunătățească pe ultimele lor tururi până la steagul cu carouri, spaniolul făcând suficient cu un timp de 1m 20.294s pentru a-și asigura prima sa pole-position din Marea Premiu al Statelor Unite din anul trecut.


În timp ce primii trei piloți erau separați de sutimi în urma luptei pentru pole, exista o diferență de trei zecimi până la Russell pe locul patru, omul de la Mercedes depășindu-l pe Perez și pe Albon pentru un loc pe a doua linie a grilei.


Piastri și Norris și-au plasat McLaren-urile pe locurile șapte și nouă, înconjurând celălalt Mercedes al lui Hamilton, în timp ce Alonso a înregistrat cel mai slab timp Q3 în Aston Martin, fiind depășit cu jumătate de secundă.


Citat cheie

"A fost o calificare atât de intensă, mai ales în Q3, în care toți trei am dat totul - am fost foarte, foarte la limită", a declarat pole-sitter-ul Sainz după ce a sărit din mașină și a primit aplauzele pasionaților fani Ferrari. "În ultimul tur, știam că mai am timp în Ascari și Parabolica. M-am dus pentru el și a funcționat bine, mulțumesc lui Dumnezeu, pentru că am forțat cu adevărat în ultimul tur!"


Sursa: "formula1.com"

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche