Cercetătorii dezvăluie data la care Pământul va confrunta cu o extincție în masă care va eradica toți oamenii

Conform unui nou studiu sumbru, omenirea va dispărea de pe Pământ în următoarele 250 de milioane de ani - cu condiția să încetăm să ardem combustibili fosili chiar acum.

Simulările pe computer sugerează că planeta noastră se va confrunta cu o extincție în masă care va eradica toate mamiferele, au raportat experții de la Universitatea Bristol.

Orice formă de viață care mai există pe Pământ la acea vreme va trebui să facă față temperaturilor cuprinse între 40°C și 70°C.

Cu toate acestea, calculele lor nu iau în considerare gazele cu efect de seră emise din arderea combustibililor fosili și din alte surse de proveniență umană, deci data dispariției noastre va fi probabil chiar mai aproape în timp.

Aceasta ar fi prima extincție în masă de la dispariția dinozaurilor, acum aproximativ 66 de milioane de ani, când Pământul a fost lovit catastrofal de un meteorit masiv.

Noul studiu a fost condus de Dr. Alexander Farnsworth, cercetător principal asociat la Școala de Științe Geografice de la Universitatea Bristol.

"Perspectiva viitorului îndepărtat pare foarte sumbră", a spus Dr. Farnsworth. "Nivelurile de dioxid de carbon ar putea fi de două ori mai mari decât cele actuale. Oamenii - alături de multe alte specii - ar dispărea din cauza incapacității lor de a elimina această căldură prin transpirație, pentru a-și răci corpul."

Peste 250 de milioane de ani, toate continentele Pământului se vor fi unit pentru a forma un supercontinent cunoscut sub numele de Pangea Ultima, conform cercetătorilor.

Pământul ar avea forma unui inel cu un ocean interior în mijloc - tot ce a mai rămas din fosta Ocean Atlantic.

În schimb, Oceanul Pacific înconjură majoritatea suprafeței Pământului.

Pangea Ultima este doar o posibilă proiecție a felului în care ar putea arăta supercontinentul Pământului odată cu unirea lentă a plăcilor tectonice.

Oricare ar fi aliniamentul exact, oamenii de știință sunt siguri că continentele Pământului se vor uni treptat pentru a forma o masă fierbinte, uscată și în mare parte nelocuibilă.

Procesele tectonice din crusta Pământului care vor aduce continentele împreună vor duce la erupții vulcanice mai frecvente, care vor produce eliberări uriașe de dioxid de carbon în atmosferă, încălzind în continuare planeta.

La aceasta se adaugă un alt tip mai puțin cunoscut de încălzire globală - lumina naturală mai puternică a Soarelui, care face ca planetele să devină tot mai fierbinți.

"Noul supercontinent ar crea efectiv un triplu impact, constând în efectul continentelor, Soare mai fierbinte și mai mult CO2 în atmosferă, crescând căldura pentru mare parte a planetei", a spus Dr. Farnsworth.

"Rezultatul este un mediu în mare parte ostil, lipsit de surse de hrană și apă pentru mamifere.

"Temperaturi răspândite între 40 și 50 de grade Celsius, și extreme chiar mai mari, combinate cu niveluri ridicate de umiditate, ar încheia în cele din urmă soarta noastră."

Pentru acest studiu, cercetătorii au folosit modele informatice climatice pentru a simula tendințele de temperatură, vânt, ploaie și umiditate pentru Pangea Ultima.

Pentru a estima nivelul viitor de CO2, echipa a folosit modele ale mișcării plăcilor tectonice, ale chimiei oceanelor și multe altele pentru a cartografia intrările și ieșirile de CO2.

Cercetătorii subliniază că nu au luat în considerare contribuția emisiilor de CO2 provenite din arderea combustibililor fosili, în mod obișnuit considerate ca fiind principala cauză a schimbărilor climatice în zilele noastre.

Ei au estimat că nivelul CO2 ar putea crește de la aproximativ 400 de părți pe milion (ppm) astăzi la peste 600 ppm în multe milioane de ani în viitor.

"Desigur, acest lucru presupune că oamenii se vor opri din arderea combustibililor fosili, altfel vom vedea aceste cifre mult, mult mai devreme", a spus co-autorul profesor Benjamin Mills de la Universitatea Leeds.

Rezultatele indică faptul că doar undeva între 8% și 16% din uscat ar fi locuibil pentru mamifere, dar probabil toate speciile de mamifere vor fi eradicate.

"Unele specii specializate ar putea supraviețui în mod potențial, cu toate acestea, ar fi totuși o extincție în masă a mamiferelor în orice caz", a declarat Dr. Farnsworth pentru MailOnline.

Pentru a complica lucrurile, supercontinentul ar fi situat în principal în tropicele calde și umede, astfel încât multe dintre speciile de mamifere ar putea se confrunta cu temperaturi mai ridicate decât cele la care sunt obișnuite.

"Nu putem prezice cât timp vor supraviețui oamenii, cu toate acestea, dacă presupunem că vom rezista atât de mult timp, o astfel de lume viitoare ar fi ostilă pentru noi", a adăugat Dr. Farnsworth.

Academicul a spus că am putea supraviețui dacă am construi "adăposturi controlate ecologic cu aer condiționat".

"Dar probabil că ar trebui să construim și alte facilități pentru producția de alimente", a spus el.

O altă speranță pentru umanitate este să formeze civilizații pe alte planete din alte sisteme solare, dar aceasta este în prezent doar subiectul ficțiunii științifice.

"Supraviețuirea va depinde de faptul dacă putem evada de pe această planetă și, dacă nu, dacă avem capacitatea de a folosi soluții de geoinginerie pentru a gestiona clima", a spus Dr. Farnsworth.

Sursa: "dailymail.co.uk"