Google va cere ca anunțurile politice să "dezvăluie în mod evident" aspectele generate de AI

Imaginile și sunetele generate de AI își fac deja loc în ciclul electoral prezidențial din 2024. Într-un efort de a opri fluxul dezinformării înaintea ceea ce se așteaptă să fie o campanie electorală controversată, Google a anunțat miercuri că va solicita advertiserilor politici să "dezvăluie în mod evident" atunci când anunțul lor conține aspecte alterate sau generate de AI, "inclusiv instrumentele AI". Noile reguli se vor baza pe politica existentă a companiei referitoare la Media Manipulată și vor intra în vigoare în noiembrie.


"Având în vedere creșterea prevalenței instrumentelor care produc conținut sintetic, extindem și mai mult politicile noastre pentru a cere advertiserilor să dezvăluie atunci când anunțurile lor electorale includ material care a fost modificat sau generat digital", a declarat un purtător de cuvânt Google într-o declarație obținută de The Hill. Editările mici și neînsemnate precum redimensionarea imaginilor, curățarea minoră a fundalului sau corecția culorilor vor fi în continuare permise - cele care înfățișează persoane sau lucruri făcând ceva ce nu au făcut cu adevărat sau care altfel modifică înregistrările video reale vor fi semnalate.

Sursa imagine: pond5.com


Anunțurile care utilizează aspecte AI vor trebui să le eticheteze ca atare într-un mod "clar și evident" ușor de văzut de către utilizator, conform politicii Google. Anunțurile vor fi moderate mai întâi prin sistemele automate de screening ale Google și apoi revizuite de un om la nevoie.


Acțiunile Google se opun altor companii din mediul online.

X/Twitter a anunțat recent că și-a inversat poziția anterioară și va permite anunțurile politice pe site-ul său, în timp ce Meta continuă să fie criticată pentru propriile eforturi lente de moderare a anunțurilor.


Comisia Federală Electorală începe, de asemenea, să se implice în această problemă. Luna trecută, a căutat comentarii publice cu privire la amendarea unei reglementări existente "care interzice unui candidat sau agent al său să prezinte fraudulos alți candidați sau partide politice" pentru a clarifica că "interdicția statutară corespunzătoare se aplică reclamelor de campanie cu Inteligență Artificială deliberat înșelătoare".


Sursa: "engadget.com"

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche