Strategia Inedită a Directorului Școlii Mexic din București: Cum Evită Elevii un An Școlar În Mijlocul unui Șantier

Anul școlar începe cu provocări majore pentru sute de elevi și profesori din întreaga țară, cu multe școli aflate în plin proces de renovare și modernizare. În ciuda eforturilor autorităților de a finaliza lucrările, aproape 20.000 de elevi se vor confrunta cu învățarea în schimburi sau chiar la școli alternative.


În loc de sunetul clopoțelului, școlarii de la Școala Mexic din București vor începe noul an școlar cu zgomote de construcție. Directorul școlii a găsit o soluție inedită pentru a nu afecta orarul elevilor: în prima săptămână de școală, toți cei 350 de elevi se vor muta la etajul al doilea al clădirii. Această schimbare temporară va dura până la data de 1 noiembrie, moment în care autoritățile speră să finalizeze lucrările.



Cu toate acestea, după prima săptămână, elevii se vor întoarce în sălile de clasă înconjurați de muncitori și șantier, ceea ce poate crea un mediu mai puțin propice pentru învățare.


Iulian Fota, directorul Școlii Mexic din București, a explicat: "După data de 18, vom începe activitatea în două schimburi, la etajul doi, dar după acestea, vor fi doar lucrări de finisare. Muncitorii vor fi la parter și la etajul 1."


Ministrul Educației, Ligia Deca, a menționat că termenul de finalizare a lucrărilor depinde de constructori și de autoritățile locale și că este important ca aceștia să respecte termenele asumate.


De-a lungul întregii țări, 190 de unități de învățământ încep noul an școlar în condiții de șantier, din care 61 sunt în Capitală. Un sfert dintre acestea au fost nevoite să își mute complet orele în alte clădiri temporare.


În timp ce autoritățile depun eforturi pentru a asigura condiții decente de învățare pentru elevi, părinții și profesorii se tem că relocarea și programul în schimburi pot crea perturbări majore în procesul educațional.


Ministrul Educației, Ligia Deca, a menționat: "Orarul în trei schimburi aduce perturbări majore în ceea ce privește ritmul în procesul educațional, perturbări în durata orei, ceea ce nu este de dorit, drept urmare, în opinia noastră este de preferat o relocare în condiții decente, evident."


Situația este dificilă în întreaga țară, cu județe precum Gorj, care au fost afectate de cutremure în februarie și unde școlile au fost mutați în alte localități pentru a continua procesul de învățare. 


Sursa: "observatornews.ro"

Mai nouă Mai veche