BMW va investi 750 de milioane de dolari în uzinele din Marea Britanie pentru a face Mini complet electric

BMW a declarat luni că va investi 600 de milioane de lire sterline (750 de milioane de dolari) în uzinele sale din Marea Britanie pentru a transforma marca sa Mini într-una complet electrică până în 2030, oferind un impuls nou industriei auto din Marea Britanie după ani de incertitudine legată de Brexit.


Începând cu 2026, producătorul auto german va produce două modele electrice la uzina sa Mini din Oxford - Mini Cooper cu 3 uși și Mini Aceman, un crossover compact.


Începând cu 2030, uzina va produce doar modele electrice și multe dintre aceste mașini vor fi exportate în piețele din întreaga lume, a declarat șeful producției BMW, Milan Nedeljkovic.

Sursa imagine: electrek.co


În cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii de la Oxford, Nedeljkovic a spus că compania dorește să folosească baterii produse în Europa pentru noile modele realizate în Oxford, dar nu a specificat dacă acestea vor proveni din Marea Britanie, spunând că depinde de atractivitatea pieței pentru furnizorii săi.


Aceleași două modele vor fi produse și în China, iar exportul acestor mașini va începe în 2024.


Tot în Oxford, ministrul britanic al afacerilor, Kemi Badenoch, a declarat: "Vrem ca producția auto nu doar să rămână în Marea Britanie, ci să fie cea mai bună din lume, și aceasta face parte din această poveste".


Badenoch a refuzat să comenteze nivelul subvenției pe care BMW o va primi pentru producția Mini, care a fost raportată de media britanică la 75 de milioane de lire sterline.


BMW va investi și în uzina sa din Swindon, care produce piese pentru modelele Mini. Era prea devreme pentru a spune ce se va întâmpla cu uzina de motoare de la Hams Hall, lângă Birmingham, a declarat Nedeljkovic.


Mini-ul original, mic, rapid și accesibil, a fost pus în vânzare în 1959 și a rămas popular sub conducerea BMW, de când acesta a readus marca în viață în 2001, dar viitorul său în Marea Britanie a fost nesigur timp de ani de zile, amplificat de temerile că Brexit ar determina compania să își mute producția în Germania, China sau în altă parte.


Cu toate acestea, industria auto rămâne în alertă, cu atât Marea Britanie, cât și producătorii auto din Europa cerând o amânare a punerii în aplicare a "regulilor de origine" post-Brexit, potrivit cărora 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în Uniunea Europeană trebuie să provină din Marea Britanie sau din UE începând cu 2024, pentru a evita tarifele.


"Industria [auto] strigă la UE", a spus Badenoch în Oxford, argumentând că tarifele aplicate mașinilor fabricate în UE și Marea Britanie ar ajuta doar producătorii chinezi și că este nevoie de mai mult timp pentru a dezvolta capacități locale.


Sursa: "reuters.com"

Mai nouă Mai veche